Μεταμόρφωση μπουφέ με χρώμα κιμωλίας

 Οδηγίες για να βάψετε με επιτυχία έπιπλα όπως έναν μπουφέ, με χρώμα κιμωλίας και όλες οι συμβουλές για το τελικό φινίρισμα με κερί.

Το χρώμα κιμωλίας το γνωρίζω τα τελευταία χρόνια και έχω βάψει πολλά πράγματα μ' αυτό τα οποία σας έχω δείξει.Δεν έχω αγοράσει ακόμα κάποια από τις γνωστές μάρκες που κυκλοφορούν στο εμπόριο,όμως δουλεύω μέχρι στιγμής με το χειροποίητο χρώμα κιμωλίας που σας είχα δείξει παλιότερα στην μεταμόρφωση κορνιζών. Σ' εκείνη την ανάρτηση σας έδωσα την συνταγή και πολλές οδηγίες μέσα από την δική μου εμπειρία με το χρώμα αυτό.

Έγινε η αγαπημένη μου μπογιά και αξίζει να δείτε μεταμόρφωση μπαούλου και
την αναπαλαίωση ανθοδοχείου όπου μοιράζομαι πολλές συμβουλές και οδηγίες βήμα-βήμα.
Έτσι λοιπόν,αφού έκανα διάφορες δοκιμές σε διάφορα μικροαντικείμενα,ήρθε η ώρα να προχωρήσω ένα βήμα παραπάνω και να βάψω ένα μεγάλο έπιπλο γιατί το είχα βάλει πολύ καιρό στο μάτι!

Βάψιμο επίπλου-μπουφέ με χρώμα κιμωλίας.

Πριν ξεκινήσουμε όμως,ας δούμε πως ήταν πριν.

Μεταμόρφωση μπουφέ.Έτσι ήταν πριν το βάψιμο.

Μεταμόρφωση μπουφέ,έτσι ήταν πριν το βάψιμο.

Σ' αυτό το χρώμα του ξύλου είναι όλα τα έπιπλα του σπιτιού μου,οι καναπέδες μου είναι σε μπορντό-βυσσινί χρώμα και επίσης οι μοκέτες μου στις ίδιες αποχρώσεις.Α,να μην ξεχάσω και τα ντουλάπια της κουζίνας γιατί ο χώρος είναι ενιαίος,που είναι στο χρώμα της κερασιάς...
Το αποτέλεσμα του σπιτιού τον χειμώνα?Μουντό,σκούρο και σκοτεινό,και προσπαθώ όλα τα χρόνια να δίνω χρώμα και φως με τα διακοσμητικά μου.
Έτσι,η μεγάλη απόφαση ήταν να βάψω μερικά από τα έπιπλα μου και να δώσω φωτεινότητα στο σπίτι με το αποτέλεσμα να είναι φανταστικό και όπως το ήθελα!

Μεταμόρφωση μπουφέ και διακόσμηση σπιτιού.

Αυτά τα λίγα λόγια για εισαγωγή και πάμε να σας δείξω πως τα κατάφερα.
Έβαψα το έπιπλο τρία χέρια (για να μην σας κουράζω,σε παραπάνω link θα δείτε την συνταγή και την εφαρμογή της.) Δεν έτριψα και δεν αστάρωσα το έπιπλο από πριν,απλά μόνο το καθάρισα με υγρό σπρέι και ένα πανί.Το κάθε στρώμα μπογιάς στεγνώνει πολύ γρήγορα,όμως μετά το βάψιμο το άφησα μια νύχτα πριν προχωρήσω στο κέρωμα.

Οδηγίες για βάψιμο με χρώμα κιμωλίας.

Σ' αυτήν την φάση και αφού αποφάσισα να βάψω κεντρικά έπιπλα του σπιτιού,έπρεπε να χρησιμοποιήσω (και να δοκιμάσω βασικά) τα γνωστά κεριά της Annie Sloan.Δεν το μετάνιωσα και άξιζε πραγματικά η αγορά τους!

Κερώνουμε το έπιπλο μετά το βάψιμο με χρώμα κιμωλίας.

Καθαρό,διάφανο κερί χωρίς να αφήνει κιτρινίλες (ειδικά πάνω στο λευκό χρώμα που έβαψα εγώ) και σκούρο για την παλαίωση.
Με καθαρό βαμβακερό πανί και λίγο κάθε φορά διάφανο κερί,πέρασα όλο το έπιπλο.Ύστερα αφαίρεσα τα υπολείμματα του κεριού με καθαρό πανί και καλό τρίψιμο σε όλην την επιφάνεια του επίπλου.
Αυτό το στάδιο είναι υποχρεωτικό σε κάθε βάψιμο με χρώμα κιμωλίας.Αν δεν περαστεί το διάφανο, τότε το σκούρο κερί θα κάτσει απότομα πάνω στο χρώμα και θα το βάψει πολύ έντονα.Πολύ δύσκολα μετά θα το απαλύνετε και ίσως χρειαστεί πάλι να το ξαναβάψετε.

Δεν άφησα καθόλου το έπιπλο να "ξεκουραστεί" από το διάφανο κερί και προχώρησα αμέσως στην παλαίωση με το σκούρο. Πάλι με βαμβακερό πανί και μικρή ποσότητα σκούρου κεριού κάθε φορά,άπλωσα το κερί στο έπιπλο.Άπλωνα λίγο και με αυτό έτριβα και πίεζα το κερί να εισχωρήσει στο χρώμα και στις σχισμές πάνω στο έπιπλο.

Κέρωμα επίπλου βαμμένο με χρώμα κιμωλίας.

Εδώ είναι η μια πλευρά του επίπλου περασμένη με σκούρο κερί.

Πως να κερώσεις ένα έπιπλο.

Μη σας φοβίσει αν πέσει παραπάνω κερί σε κάποιο σημείο.Να ξέρετε ότι αφού έχετε κερώσει από την αρχή με διάφανο,τότε μπορείτε να αφαιρέσετε σκούρο κερί πάλι με διάφανο.Έτσι έκανα κι εγώ.
Με άλλο καθαρό πανί,βούτηξα λίγο στο διάφανο κερί και πέρασα πάνω από το σκούρο.Πίεσα σε σημεία που δεν ήθελα να είναι τόσο έντονα και στην ουσία απάλυνα τις σκούρες σκιές εκεί που ήθελα.

Οδηγίες για να κερώσεις βαμμένο έπιπλο με χρώμα κιμωλίας,

Δείτε την ίδια διαδικασία και στα συρτάρια.
Παρακάτω βλέπετε το σκούρο κερί που μόλις το πέρασα.

Οδηγίες για να βάψεις και να κερώσεις έπιπλα.

Εδώ το έχω απαλύνει με λίγο διάφανο κερί.

Βάψιμο με χρώμα κιμωλίας και κέρωμα.

Με την ίδια διαδικασία πέρασα όλο το έπιπλο και αφού ήμουν ικανοποιημένη με το αποτέλεσμα,με καθαρό πανί το έτριψα ολόκληρο για να του δώσω περισσότερη γυαλάδα και απαλότητα στην αφή.

Βάψιμο μπουφέ με χρώματα κιμωλίας

Βάψιμο μπουφέ με χρώμα κιμωλίας.

Το αποτέλεσμα μετά από όλες αυτές τις τεχνικές εργασίες σχετικά με το χρώμα κιμωλίας,είναι πάντα θέμα γούστου.Δεν μπορεί να αρέσει σε όλους αυτή η τεχνική,η δεν αρέσει σε όλους αυτού του είδους η παλαίωση γιατί υπάρχουν βεβαίως πολλές σχετικές τεχνικές.Όπως επίσης και το χρώμα κιμωλίας, δεν είναι μια μπογιά για όλα τα γούστα.Πρέπει να το δεις από κοντά ένα αντικείμενο βαμμένο με χρώμα κιμωλίας ή να κάνεις και μόνος σου δοκιμές για να αποφασίσεις αν σου κάνει.

Μεταμόρφωση μπουφέ-επίπλου με χρώμα κιμωλίας.

Και φυσικά δεν ξεκινάμε να βάφουμε από την αρχή έπιπλα ή ότι βρούμε μπροστά μας με αυτήν την μπογιά.Πρέπει να κάνουμε πολλές δοκιμές σε ένα απλό ξύλο,ύστερα σε ένα μικρό αντικείμενο,μέχρι να αποκτήσουμε μια μικρή πείρα και να περάσουμε σε επόμενο στάδιο.
Κοιτάξτε το αποτέλεσμα από τα κεριά.

Μεταμόρφωση μπουφέ με χρώμα κιμωλίας και οδηγίες για να το βάψεις μόνος σου.

Το έπιπλο έχει αποκτήσει ένα πολύ όμορφο φινίρισμα χάρη στα κεριά!Την γυαλάδα την βλέπετε και μόνοι σας!

Μεταμόρφωσε μόνος σου τα έπιπλα σου με χρώμα κιμωλίας.

Η αλήθεια είναι ότι όσο το τρίβεις (προσοχή,το πανί να είναι βαμβακερό χωρίς χνούδι γιατί θα κολλήσει στο έπιπλο) τόσο γυαλίζει!Επίσης,επειδή το έχω βαμμένο ήδη 2-3 μήνες,το ξεσκονίζω απλά με ένα πανί και αν γίνει κάποιο σημάδι ή λεκές,πάλι με πανί ελαφρώς υγρό.Μετά από διάστημα αρκετών μηνών,αν χρειαστεί (και δεν βαρεθώ!) μπορώ να το κερώσω ελαφρά πάλι με διάφανο κερί,απλά και μόνο για ένα φρεσκάρισμα.

Διακόσμηση σπιτιού.

Όσοι δεν είδατε την προηγούμενη ανάρτηση και θέλετε να διακοσμήσετε έναν τοίχο με κάδρα, δείτε τον σωστό τρόπο για να κρεμάσετε τα κάδρα σας.
Ευχαριστώ για την ανάγνωση και είμαι διαθέσιμη να βοηθήσω σε οποιαδήποτε απορία έχετε σχετικά με το χρώμα κιμωλίας και το κέρωμα!
Σας φιλώ ♥


44 σχόλια

  1. ΟΥάου!!! Τι τέλειο που το έκανες! Με εντυπωσίασες να το ξέρεις!!! Μπράβο σου! Κάλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απίθανα υπέροχο Λαμπρινή! και εγώ τα ίδια περίπου χρώματα έχω στα έπιπλα και σε νιώθω απόλυτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάχη μου Ευχαριστώ πολύ!Το ξέρω ότι με καταλαβαίνεις!!♥

      Διαγραφή
  3. ααααααα απορω πως γλιτωσε μεχρι τωρα κ δεν το εκανες...???εγινε ονειρεμενος!!!!!!μπραβοοοοοοοοοοο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ απορώ Σοφία μου!!Πολύ καιρό το γυρόφερνα αλλά έκανα το μεγάλο βήμα!!Ευχαριστώωωωω

      Διαγραφή
  4. Υπέροχο έγινε, σαν να το έφτιαξε επαγγελματίας!!! Με ξεσηκώνεις τώρα να ξέρεις και έχω ένα σωρό δουλειές να κάνω...
    Καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχα αυτό θέλω κι εγώ ,να σας ξεσηκώσω!!Κάτσε να ανοίξει ο καιρός και ξεκίνα.Ότι θες να ρωτήσεις ε?Ευχαριστώ πολύ !!

      Διαγραφή
  5. Υπέροχο,τρελαίνομαι να βλέπω μεταμορφώσεις με χρώμα κιμωλίας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εξαιρετική δουλειά Λαμπρινή μου! Εύγε... τα κεριά της Annie Sloan είναι εκπληκτικά, είδες πως μεταμορφώνουν το ήδη μεταμορφωμένο έπιπλο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Χριστίνα μου,είναι καταπληκτικά και το ευχαριστήθηκα πολύ!!Έχω ακόμα πραγματα να βάψω...ουυυυυυ!!χαχαχα όλα θα τα αλλάξω!!φιλιά!!

      Διαγραφή
  7. Έχω αλλάξει το τραπέζι της τραπεζαρίας με αυτόν τον τρόπο και με αυτά τα χρώματα! Οφείλω να ομολογήσω ότι ο μπουφές φαίνεται καταπληκτικός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Σοφία!Εχω βάψει έτσι και τις καρέκλες της κουζίνας αλλά όχι το τραπέζι,ακόμα το σκέφτομαι γιατί το φοβάμαι λίγο από την χρήση του.Είμαστε εκεί όλη μέρα κάθε μέρα!!!Εσείς το χρησιμοποιείτε σε καθημερινή βάση?Τι αντοχή έχει?Θελω πραγματικά να μάθω γιατί το εχω στο μυαλό μου να το αλλάξω κι αυτό.Μόλις σε βρήκα και στο instagram!

      Διαγραφή
  8. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ! Συνεχής βελτιωσση, ΜΠΡΑΒΟ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τέλειο!!
    Αλλάξε το έπιπλο.Αυτές οι μπογιές κιμωλίας μου αρέσουν και αυτά που κάνετε μου επίσης. Εξαιρετική δουλειά Λαμπρινή μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Μαριόν μου!Κι έμενα μου αρέσουν πολύ και μόνο αυτές χρησιμοποιω τον τελευταίο καιρό είναι η αλήθεια!!

      Διαγραφή
  10. εντυπωσιακη αλλαγη!! Μπραβο Λαμπρινη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τέλειο αποτέλεσμα μπράβο σου το κάνεις να φενεται τόσο εύκολο.Εχω και εγώ κάποια επιπλα και νομίζω πώς θα αρχίσω τίς δοκιμές μου δειλά δειλά..........την καλημέρα μου βικη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βίκη μου,είπαμε θέλει δοκιμές πρώτα,δεν πάμε αμέσως στα έπιπλα οκ?Να του πάρεις τον αέρα και μετά δεν θα μπορε΄ςι να σταματήσεις!χαχχα Ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο!!

      Διαγραφή
  12. Μπράβο η απόφαση σου ν'αλλάξεις τα έπιπλα σου κι όντως το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό!!!! Συγχαρητήρια!!! Καλή συνεχεία!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πολύ ωραία δουλειά ,με όμορφο αποτέλεσμα.μπράβο Λαμπρούκα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Συγχαρητήρια ...!!! Το έπιπλο δείχνει καταπληκτικό... Θα ήθελα να ρωτήσω τις μπογιές κιμωλίας τις βάφουμε μόνο με πινέλο ή μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και ρολό..Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ,χαίρομαι που σας αρέσει!Δεν έχω χρησιμοποιήσει ρολό για τα αντικείμενα που έχω βάψει και δεν ξέρω να σας απαντήσω με σιγουριά.Φαντάζομαι με πινέλο περνάμε αντικείμενα και έπιπλα,πράγματα δηλαδή που θέλουμε να ελέγξουμε με το πινέλο,τις λεπτομέρειες κτλ.Με ρολό βάφουμε τους τοίχους,πάλι με χρώμα κιμωλίας.

      Διαγραφή
  15. Υπεροχο αποτελεσμα!!θελω και εγω ν αλλαξω ενα παλιο συνθετο αλλα θα χρειαστω αρκετη ποσοτητα..οταν λετε ενα φλυτζανι του τσαγιου ποσα ml ειναι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συνήθως είναι 200-250 ml ανάλογα το φλυτζάνι μέτρησης.Δεν έχει παιζουν ρόλο αυτά τα λίγα γραμμάρια στην δοσολογία.Για τον μπουφέ ίσως αυτή η μία δοσολογία σου είναι αρκετή!Ευχαριστώ για το σχόλιο και συγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση.

      Διαγραφή
  16. Λαμπρινη, ποιο χρωμα κιμωλιας ειανι αυτο? εκπληκτικη δουλεια. Εχω φτιαξει και εγω κατι αλλα δεν γυαλιζει ετσι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι απλό λευκό πλαστικό χρώμα και έφτιαξα την χειροποίητη μπογιά κιμωλίας.Δεν γυαλίζει από μόνη της...πρέπει να χρησιμποιήσεις κερί από πάνω για γυαλάδα και προστασία!

      Διαγραφή
  17. Συγχαρητήρια για το αποτέλεσμα και φυσικά για την υπομονή! Μια ερώτηση έχω ( πολλές βασικά, αλλά ας ξεκινήσω με την πρώτη) : πόσο καιρό σου πήρε να το ολοκληρώσεις? Πόσες ώρες δουλειά χοντρικά είναι αυτό το επιπλο? Ευχαριστώ πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν ασχοληθείς αποκλειστικά με αυτό μπορείς να το ολοκληρώσεις σε δύο μέρες.Ο χρόνος αναμονής είναι μετά γιατί για να μπει σε χρήση το έπιπλο μετά από ολες αυτές τις τεχνικές,πρέπει να περάσουν 20 μέρες.Ευχαριστώ για το σχολιο και ότι άλλο θέλεις να ρωτήσεις είμαι εδώ!

      Διαγραφή
  18. Πολύ όμορφο! Να ρωτήσω κάτι? το κερί γιατί το βάζουμε μετά το χρώμα κιμωλίας? εγώ έβαψα ενα επιπλάκι και δεν του πέρασα κερί.είναι υποχρεωτικο ή είναι για γυαλάδα και μόνο? Ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το κερί είναι για προστασία και γυαλάδα φυσικά.Το χρώμα κιμωλίας είναι αρκετά πορώδες και πρέπει να το σφραγίσουμε με το κερί,όπως θα κάναμε σε άλλη περιπτωση με το βερνίκι.Το ματ αποτέλεσμα που αφήνει το χρώμα κιμωλίας σε άνα αντικείμενο,δεν είναι άσχημο ούτε κακό(ανάλογα τα γούστα βέβαια)αλλά αυτό το αντικείμενο δεν θα πρέπει να είναι προς χρήση(ίσως είναι κάποιο διακοσμητικό)γιατί μπορεί και μια σταγόνα λάδι να πέσει,να μείμει εκεί για πάντα!Ευχαριστώ και ελπίζω να βοήθησα!

      Διαγραφή
  19. Τέλειο έγινε!! Συγχαρητήρια!! Κι εγώ θέλω να βαψω μερικά επιπλακια με αυτήν την τεχνική σήμερα όμως μου μπήκε και η ιδέα να βαψω τα ντουλάπια της κουζίνας τι πρέπει να χρησιμοποιήσω σε αυτήν την περίπτωση και πόση μπογιά θα μου χρειαστεί?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βίκυ δεν ξέρω ούτε πόσα είναι τα ντουλάπια σου,ούτε από τι ξύλο είναι...Αν είναι μελαμίνη για παράδειγμα θα χρειαστεί να τα περάσεις περισσότερα χέρια.Αυτό που θέλεις να ξεκινήσεις θα πρότεινα να το σκεφτείς καλά γιατί είναι μεγάλη απόφαση.Αν είσαι άπειρη με το χρώμα κιμωλίας,ξεκίνα πρώτα με μικρότερα αντικείμενα,να του πάρεις τον αέρα και να δεις πως δουλεύεται αυτή η μπογιά ή τα κεριά γιατί είναι απαραίτητα ειδικά για τα ντουλάπια και μετά όταν είσαι έτοιμη να το ξανασκεφτείς!

      Διαγραφή
  20. Πραγματικά καταπληκτικό αποτέλεσμα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πάρα πολύ ωραίο! Μήπως θα μπορούσες να μου γράψεις ποια χρώματα χρησιμοποίησες έχουν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ποιο χρώμα βάλατε? Είναι πολύ ωραίο συγχαρητήρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. lαμπρινη μου ποσο χαιρομαι που είμαι σε αυτή την σελίδα δεν λέγετε...καταπληκτικες ιδέες μας δίνεις...θέλω να ρωτήσω σχετικά με το χρώμα κιμωλίας επειδή έχω στο πρόγραμμα να βάψω μια ντουλαπα..ο τρόπος βαψίματος είναι με ρολό 2-3 χερια και από πάνω μόνο κερί και τέλος;...δεν ξανασχολεισε πλέον με αυτό?

    ΑπάντησηΔιαγραφή