Βάψιμο παιδικού δωματίου-οδηγίες και συμβουλές

Συμβουλές και οδηγίες για το βάψιμο των τοίχων.Ανακαίνιση παιδικού δωματίου με οικονομικούς τρόπους και λύσεις.


Εδώ και δύο εβδομάδες έχω ξεκινήσει ένα καινούριο project και έχω μεταμορφώσει κυριολεκτικά το υπνοδωμάτιο της Στεφανίας. Ένα δωμάτιο που παλιότερα το είχαμε ξαναδεί στο blog όταν έκανα τις ρίγες στους τοίχους και την ζωγραφική για παιδικό δωμάτιο.
Το είδαμε βέβαια και άλλες φορές όπως όταν έφτιαξα το πάπλωμα από κουρελάκια ή το μόμπιλε με κηρομπογιές! Αξέχαστες και όμορφες στιγμές δημιουργίας έχω περάσει σ' αυτό το δωμάτιο (όπως και στων μεγαλύτερων κοριτσιών) όμως κάποια στιγμή έπρεπε να το πάρω απόφαση και να κάνω την απαραίτητη αλλαγή. Όχι γιατί το δωμάτιο με τα χρώματα και τις ζωγραφιές στους τοίχους δεν ικανοποιούν ή ταιριάζουν σ' ένα κοριτσάκι 9 ετών, αντιθέτως μάλιστα! Έπρεπε όμως να την εξυπηρετεί και πρακτικά, να της αγοράσω ένα γραφείο και να διαβάζει κι εκείνη στον χώρο της, όπως και οι αδελφές της.
Έτσι, με δική μου εκτίμηση, αποφάσισα ότι τα έντονα φούξια και μοβ χρώματα καθώς και οι ζωγραφιές, θα πρέπει να φύγουν για να μην της αποσπούν την προσοχή από το διάβασμα. Σ' αυτό το ποστ θα σας δείξω το χρώμα καθώς και την χρωματική παλέτα που επέλεξα να χρησιμοποιήσω για το δωμάτιό της. Επίσης, επειδή πολλές φορές σας έχω πει ότι βάφω μόνη μου το σπίτι, εσωτερικά και εξωτερικά (ω ναι,το έκανα κι αυτό!) θέλω να σας δώσω και μερικές συμβουλές για να βάφετε μόνοι σας τους χώρους σας, μέσα από την δική μου εμπειρία φυσικά χωρίς να είμαι ειδική στο επάγγελμα!

Ξεκινώντας λοιπόν την διαδικασία του βαψίματος, θα πρέπει πρώτα απ' όλα να έχουμε καταλήξει στο χρώμα, να είμαστε σίγουροι ότι αυτό το χρώμα θα φωτίσει τον χώρο, ειδικά αν είναι μικρός, ότι θα είναι ουδέτερο δηλαδή δεν θα μας περιορίζει στο μέλλον και ότι θα ταιριάζει αρμονικά με τα υπόλοιπα βασικά μας έπιπλα. (Δεν μπορείς να βάψεις έναν τοίχο μπλε αν για παράδειγμα έχεις μπορντό-κόκκινους καναπέδες!)

Σ' εκείνη την αναζήτηση όπως έδειξα και στο instagram, άπλωσα μπροστά μου τα χρωματολόγια ένα ωραίο πρωινό και δεδομένου του στυλ που ήθελα να έχει το δωμάτιο, μαζί με όλα τα προηγούμενα που προανέφερα, διάλεξα το χρώμα!
Πως να διαλέξεις χρώμα για να βάψεις τους τοίχους.

Πηγαίνοντας στο χρωματοπωλείο εκτός από το χρώμα, πρέπει να προμηθευτούμε και τα απαραίτητα εργαλεία μας. Θα χρειαστούμε ένα ρολό για πλαστικό χρώμα και ένα μεγάλο σκαφάκι για να στραγγίζουμε την μπογιά πριν από κάθε πέρασμα στον τοίχο.
Τι χρειαζόμαστε για το βάψιμο των τοίχων.

Θα χρειαστούμε επίσης χαρτοταινία για να καλύψουμε περιμετρικά τις πόρτες, τις πρίζες ή την ντουλάπα κτλ. Ένα μεγάλο πινέλο και ένα μικρό για τα κοψίματα, στόκο και σπάτουλα αν έχουμε τρύπες που πρέπει να καλύψουμε (διαδικασία που γίνεται πριν το βάψιμο) και οπωσδήποτε ένα νάυλον που θα στρώσουμε στο πάτωμα για να μην λερώσουμε.
Επόμενο βήμα είναι το άδειασμα του δωματίου. Αν είναι εφικτό καλύτερα να μην μείνει κανένα αντικείμενο μες στο χώρο για να έχουμε ελευθερία κινήσεων.
Προετοιμασία για το βάψιμο των τοίχων.

(Είναι προτιμότερο αυτά τα δύο στάδια που προανέφερα να γίνουν από την προηγούμενη μέρα ώστε την επόμενη από το πρωί που θα είμαστε ξεκούραστοι να ξεκινήσουμε αμέσως το βάψιμο).

Την μέρα του βαψίματος φοράμε γάντια και παλιά ρούχα γιατί δεν υπάρχει  περίπτωση να μην πιτσιλιστούμε και ξεκινάμε το βάψιμο με τα κοψίματα.
Τι είναι τα κοψίματα?
Είναι το βάψιμο του τοίχου με πινέλο εκεί που δεν φτάνει το ρολό. Βάφουμε περιμετρικά όλο το δωμάτιο ακόμα και τις πόρτες, παράθυρα, πρίζες, ντουλάπες κτλ, για να έρθει μετά το βάψιμο με το ρολό στις μεγαλύτερες επιφάνειες και να"δέσει"αυτά τα δύο βαψίματα.
Τα κοψίματα είναι το πιο κουραστικό στάδιο στο βάψιμο γιατί πρέπει να είσαι ανέβα-κατέβα στη σκάλα (δεν πειράζει, σφίγγουν και οι μύες των ποδιών!)
Το βάψιμο με το ρολό είναι πιο εύκολο αφού έχουμε τοποθετήσει και ένα ξύλινο κοντάρι και δεν χρειαζόμαστε την σκάλα.
Πως να βάψεις μόνος σου τους τοίχους.

Αφήνουμε να στεγνώσει καλά το πρώτο χέρι βαψίματος (στεγνώνει γρήγορα) και μετά επαναλαμβάνουμε ακριβώς την ίδια διαδικασία άλλη μια φορά.
Οδηγίες για να βάψεις μόνος σου τους τοίχους.

Αυτές είναι γενικά μερικές συμβουλές που έχω να μοιραστώ για το βάψιμο των τοίχων.
Περνώντας τώρα στον δικό μας χώρο, θα σας δείξω την χρωματική μας παλέτα καθώς και τα προβλήματα που μπορεί να έχουμε καθόλη αυτή τη διαδικασία.

Το υπνοδωμάτιο της Στέφης είναι ένα μικρό δωμάτιο 3Χ3. Αν εξαιρέσουμε τον ένα τοίχο που είναι η ντουλάπα, τον άλλο που είναι η μπαλκονόπορτα και τον άλλο που είναι η πόρτα του δωματίου, οι επιφάνειες για βάψιμο δεν ήταν πολλές. Αυτό δεν σημαίνει ότι ήταν πιο εύκολο αυτό γιατί υπήρχαν πολλά σημεία που έπρεπε να βάψω με το πινέλο, τα γνωστά κοψίματα!
Ζήτησα από το χρωματοπωλείο ένα αστάρι για να καλύψω πριν το βάψιμο τους τοίχους με τις ρίγες και τις έντονες ζωγραφιές. Το αστάρι είναι απαραίτητο ειδικά αν το προηγούμενο χρώμα διαφέρει αρκετά από το καινούριο.
Βάψιμο παιδικού δωματίου.

Δυστυχώς όμως υπήρχε έλλειψη και έπρεπε να περάσω παραπάνω χέρια βαψίματος σ' εκείνα τα σημεία. Αυτό ήταν επιπλέον κουραστικό και με έφερε μερικές ώρες πίσω. Δείτε παρακάτω τις ρίγες που δεν λένε να καλυφθούν!
Συμβουλές για να βάψεις μόνος σου τους τοίχους,

Το χρώμα που διάλεξα είναι ένα απαλό γκρι. Στα χρωματολόγια βρήκα γκρι που ροζίζουν ή άλλα που θαλασσίζουν. Τα απέφυγα. Ήθελα ένα απαλό καθαρό γκρι για να δώσω εγώ στο δωμάτιο τις αποχρώσεις  που θέλω με τα υπόλοιπα αντικείμενα.
Επιλογή χρώματος για να βάψεις το παιδικό δωμάτιο.

Ορίστε και τα χρώματα που κυριαρχούν στο υπνοδωμάτιο της Στέφης! Απαλό γκρι και σκούρο,λευκό αλλά και μαύρο και αποχρώσεις του ροζ και τυρκουάζ.
Χρωματική παλέτα για παιδικό δωμάτιο.

(Το χρώμα με τον κωδικό είναι το πραγματικό χρώμα του τοίχου και είναι από την συλλογή της Craft. Οι φωτογραφίες στον τοίχο το αδικούν!)

Δεν θα σας αποκαλύψω άλλες λεπτομέρειες σήμερα.
Σε επόμενη ανάρτηση θα σας δείξω το δωμάτιο επιπλωμένο και θα δούμε πως ένα μικρό δωμάτιο όπως το δικό μας, μπορεί να χωρέσει όλα τα απαραίτητα αντικείμενα έτσι ώστε να είναι λειτουργικό αλλά και καλαίσθητο συγχρόνως! Για οποιαδήποτε πληροφορία-συμβουλή-απορία μην διστάσετε να με ρωτήσετε. Θα χαρώ πολύ να βοηθήσω όπου μπορώ με την εμπειρία που έχω αποκτήσει στο βάψιμο!
Βάψε μόνος σου τους τοίχους.

~~~Βρείτε μας στην ομάδα μας στο Facebook "Φτιάξτο αλλιώς-Πριν & Μετά" για να μοιράζεστε μαζί μας και τις δικές σας δημιουργίες για οτιδήποτε έχετε μεταμορφώσει από τα πιο απλά αντικείμενα μέχρι ολόκληρα δωμάτια!~~~

Μέχρι την επόμενη φορά να είστε όλοι καλά! Σας φιλώ♥

26 σχόλια

  1. Ξεκίνησες βρε θηρίο?? εγώ περιμένω ακόμη! να σου πω ότι χωρίς να το έχουμε συζητήσει έχουμε τα ίδια χρώματα στο δωμάτιο! εγω το έχω βάψει ήδη οπότε ξερω εκ πείρας ότι οι συμβουλές σου περι βαψίματος ειναι καταπληκτικές! ανυπομονώ να το δω τελειωμένο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μπράβο κορίτσι μου!!!!!!!!!! Περιμένουμε τα υπόλοιπα. Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Άντε Λαμπρινή μου, να δούμε τι ομορφιές θα φτιάξεις πάλι.Φιλιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ωραια μεχρι εδω αλλα με τα παιχνιδια τι εκανες πως τα εχεις αποθηκευση , γιατι μη μου πεις οτι δεν υπαρχουν βεβαια εμενα ειναι πρωτακι αλλα εχω μεγαλο προβλημα αποθηκευσης . εκανα το λαθος και αγορασα κουκετα με γραφειο απο κατω αλλα νιωθω πως δε βολευει . SOS τι να κανω ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παιχνίδια υπάρχουν φίλη μου και επειδή δεν υπάρχει άνεση στο μικρό δωμάτιο ,τα έχω βάλει σε μεγάλα κουτιά και μέσα στην ντουλάπα.Δεν ξέρω τον χώρο σου αλλά το κρεβάτι με το γραφείο από κάτω είναι μια πολύ σωστή λύση για εξοικονόμηση χώρου.Θα μιλήσω λίγο γι'αυτά σε επόμενη ανάρτηση!Σ'ευχαριστώ για τα σχόλια και χαίρομαι ιδιαίτερα που σας άρεσε η τούρτα frozen!

      Διαγραφή
  5. Μπράβο σου, μια χαρά τα πήγες με το βάψιμο! Μου αρέσει η χρωματική παλέτα που διάλεξες. Περιμένω να δω και τη συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Λαμπρινή μου έκανες φοβερή δουλειά! Περιμένω με αγωνία και τη συνέχεια.. Θα μου χρειαστούν σίγουρα οι συμβουλές σου.Ευχαριστώ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τέλεια επιλογή το γκρι!!! Κι εγώ αυτό επέλεξα για το δωμάτιο της μεγάλης μου. Ουδέτερο και δε σε δεσμεύει καθόλου στη διακόσμηση.
    Αναμένω τη συνέχεια!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. χαρας το κουραγιο σου!!!! αλλα και εγω τρελαινομαι ή μαλλον τρελαινομουν για τετοιες αλλαγες!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πω πω...... Μεγάλες και "χοντρές" δουλειές. Δεν σου κρύβω πως πολύ θα ήθελα να κάνω κι' εγώ κάτι τέτοιο αλλά, φοβάμαι, πως θα το ξεκινήσω και δεν θα έχω τα κουράγια να το τελειώσω!!!!
    Μπράβο σου και γεια στα χεράκια σου.
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χαράς στα κουράγια σου!!!
    Πάντως δεν υπάρχει τίποτε πιο απολαυστικό από ένα φρεσκοβαμμένο δωμάτιο στα χρώματα ακριβώς που έχεις επιλέξει.
    Ανυπομομώ για την συνέχεια του makeover.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Είσαι φοβερή Λαμπρινή εγώ δεν το τολμώ να βάψω μόνη μου νομίζω ότι θα με προδώσουν τα χέρια μου και έτσι περιμένω τον σύζυγό να βάψει ενώ εγώ κάνω τα κοψίματα.Ετσι φέτος ενώ είχαμε καταλήξει με τον μικρό σε παρόμοια παλέτα με την δική σου με εξαίρεση το φούξια (εμείς θα παίζαμε με ανθρακί,μπλε-θαλασσί και λευκό) μείναμε με την χαρά γιατί το μεγάλο αγόρι δεν δέχεται να πιάσει πινέλο φέτος με τίποτα.Προσπάθησα με μερικές μικροαλλαγές να του φτιάξω λίγο τον χώρο που ουσιαστικά θα μετακομίσει του χρόνου πλέον.Πάντως περιμένω με ανυπομονησία τις κατασκευές σου για να προσπαθήσω να τις προσαρμόσω στον χώρο μας. Καλή συνέχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σίγουρα ήθελε πολύ κουράγιο να πάρεις το ρολό και να πεις αντίο σ΄αυτούς τους πανέμορφους χαρούμενους τοίχους!
    Είμαι βέβαιη οτι στη συνέχεια θα γίνει εξίσου όμορφο το δωμάτι κι εύχομαι η Στεφανούλα να περάσει εκεί όμορφες και δημιουργικές στιγμές!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ανυπομονω να δω πως συνδιασες σε κοριτσιστικο δωματιο το γκρι και το τιρκουαζ. Δεν λεω ωραια χρωματα αλλα αντε να πεισεις τα κοριτσια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Και εγώ το γκρι σκεφτόμουν για το δωμάτιου του μικρού μου, αλλά θέλω να το συνδυάσω και με κάποιο άλλο χρώμα, το μπλέ μου ακούγεται ιδανικό...Ανυπομονώ να δω το τελικό αποτέλεσμα να πάρω καμιά ιδέα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κι εμένα θα μου άρεσε να βάψω κανένα τοίχο! Προς το παρόν μόνο ζωγραφική έχω κάνει, τα βαψίματα τα άφησα στους άντρες της οικογένειας! Μου αρέσει η επιλογή στο χρωμα, θα ήθελα πολύ να το δω και επιπλωμένο.
    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. άντε άντε αλλαγές για να υποδεχτούμε τη νέα χρονιά! Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ε'ιμαι περίεργη να δω το τελικό αποτέλεσμα! Αν και μ'άρεσε όπως ήταν και πριν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανυπομονώ να το δω όσο δεν φαντάζεσαι!!! Φτου, φτου, φτου είσαι χρυσοχέρα και χαίρομαι που με ότι κι αν καταπιάνεσαι το αποθεώνεις :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΑΑΑχχχχ μου θυμιζεις τον εαυτο μου οταν ημουν νεα!χαχαχααα
    Ωραιο πραγμα η ανακαινιση....Χαρας το κουραγιο σου!θα γινει σουπερ,ειμαι σιγουρη!
    Να προσεχεις τα χερια σου....και να ξεκουραζεσαι Λαμπρουκα μου!
    Περιμενω τη συνεχειααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πολύ όμορφη ανάρτηση! Φύσηξε αεράκι ανανέωσης!! Εμείς του χρόνου το καλοκαίρι θα βάψουμε! Από κοριτσίστικο θα γίνει μεικτό το δωμάτιο και ψάχνω ήδη για το πως θα το κάνω!!! Περιμένω την επόμενη ανάρτηση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ωωωω φιλενάδα κι εσύ δωμάτιο φτιάχνεις??? Εγώ μόλις τελείωσα το γραφείο μου... ανυπομονούμε για το στήσιμο και τις φωτογραφίες. Κουράγιο... το δύσκολο έφυγε, το βάψιμο, γιατί εγώ είναι το μόνο που σιχαίνομαι να κάνω σε ανακαινίσεις χώρων. Φιλιά και καλή συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Τώρα κατάφερα να διαβάσω και τις δυο αναρτήσεις με ησυχία και περιμένω την τελευταία με τις μικρές λεπτομέρειες που δίνουν ύφος στο δωμάτιο:)
    Τι να πω για σένα βρε Λαμπρινούλα!!! Μόνο που έκανες τόση δουλειά μόνη σου, ρισπέκτ!!! Είσαι υπερταλαντούχα! Είσαι ένας δημιουργικός τυφώνας!!! Το μεταμόρφωσες πραγματικά. Και το πριν ήταν πανέμορφο αλλά και το μετά ιδανικό για την ηλικία της πλέον ως προέφηβη:)
    Εμείς βάψαμε το σπίτι μετά απο 10 χρόνια με 3 άτομα βαφείς βοηθώντας παράλληλα κι εμείς σε όλα και η κούραση ήταν απίστευτη. Ομολογώ βέβαια πως πιο δύσκολο είναι το άδειασμα των δωματίων και το μετά, παρά το βάψιμο που είναι αγχολυτικό!!! Χε χε χε
    Επειδή το σπιτάκι μας είναι μικρό (75τμ) καταλαβαίνεις πως τα δυο μου παιδιά διαφορετικού φύλου 9 κ 8 ετών μοιράζονται ένα δωμάτιο λίγο μεγαλύτερο από της Στεφανίας αλλά ευτυχως με καλή διαρρύθμιςη. Οπότε πρέπει να κάνω μαγικά για να χωρέσουν μια κουκέτα, δύο γραφεία (τα ίδια απο ΙΚεΑ φυσικά!) μια μικρή βιβλιοθήκη, τα παιχνίδια τους κ μια συρταριέρα!!! Α και να μείνει κ λίγος χώρος για παιχνίδι!! Χουντίντι είμαι!!
    το χρώμα που επιλέξαμε μαζί με τα παιδιά αλλα και να ταιριάζει με τα ήδη υπάρχοντα έπιπλα κ ράφια, είναι κίτρινο κ πράσινο λαχανί. Είναι πολύ όμορφο αλλα νομίζω πως τα ζωηρεύει τα βλαστάρια μου:)) κάναμε βλακεία λες; Δεν ήθελα λευκό γμτ γιατι το είχαμε πριν. Τέλος πάντων. Καλά να είμαστε να το ξαναβάψουμε του χρόνου!! Τώρα που έχω εσένα θα το κάνω μόνη μου:)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Το ανοιχτό γκρι φώτισε το χώρο. Περιμένω να δω όμως πώς έδεσαν τα χρώματα με τα υπόλοιπα έπιπλα και διακοσμητικά. Καλή συνέχεια στην ανακίνηση σας. Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Υ π ε ρ ο χ η !!! Πολυ μεγαλο ταλεντο εισαι Λαμπρουκα :) κ παρα μα παρα πολυ κατατοπιστικη κ μεταδοτικη στις οδηγιες σου παντα ! καλο βραδυ Γιωτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή