Diy μεταμόρφωση παλιάς πολυθρόνας

Οδηγίες βήμα βήμα για να μεταμορφώσεις και να ανανεώσεις μόνος σου μια παλιά πολυθρόνα από τον σκελετό της μέχρι και το ύφασμα. 

Αυτό που μου αρέσει περισσότερο να κάνω και ο λόγος που βρίσκομαι κυρίως εδώ είναι να μεταμορφώνω παλιά έπιπλα και να μοιράζομαι μαζί σας όλες τις οδηγίες και τις τεχνικές που ακολουθώ για να βοηθήσω κι εσάς να κάνετε το ίδιο. Μεταμορφώνω έπιπλα που πέφτουν στα χέρια μου ή τα δικά μου και μου αρέσει πάρα πολύ ανάλογα την περίπτωση, να τους αλλάζω και χρήση. Ιδανικά για μένα βέβαια είναι τα πολύ παλιά έπιπλα, αυτά που μπορεί καμιά φορά αν είσαι τυχερός, να τα συναντήσεις στα σκουπίδια. Μεγάλη χαρά έχω όταν βλέπω από μακριά δίπλα στον κάδο κάποιο έπιπλο και θα με πεις τρελή αλλά να, με κάτι τέτοια μου φτιάχνει η μέρα! Τρέλα?χαχα Μπορεί!
Είναι σαν να μου φωνάζουν από μακριά πάρε μας και κάνε μας καινούρια, δώσε μας λίγο από την παλιά μας αίγλη και λάμψη, να ζήσουμε ακόμα άλλα τόσα χρόνια! Ε, δεν μπορώ να αντισταθώ!
Όπως έγινε και με αυτήν την πολυθρόνα που θα σου δείξω σήμερα και που μόνο αν έχεις την ίδια τρέλα με μένα θα την μάζευες από τα σκουπίδια.
Μεταμόρφωση παλιάς πολυθρόνας.

Λογικά θα συχαινόσουν και να την ακουμπήσεις, σε τόσο άθλια κατάσταση ήταν. Δες και μόνος σου για να καταλάβεις.
Μεταμόρφωση πολυθρόνας το πριν.

Από που να ξεκινήσω...Από το ύφασμα που ήταν τόσο παλιό και βρώμικο που με ένα τράβηγμα σκιζόταν, από την ξύλινη βάση και τα μπράτσα που είχαν τριφτεί και χτυπηθεί από τα πολλά χρόνια και την χρήση, από τις σούστες της που είχαν σκουριάσει και σπάσει στην πλάτη και το κάθισμα, από τα πόδια που είχαν ανοίξει έτοιμα να ξεκολλήσουν?

Για να μην στα πολυλογώ, ξεκίνησα να της βγάζω το ύφασμα χωρίς να ξέρω ούτε πως θα κινηθώ αλλά ούτε και πως θα καταλήξω. Θα πήγαινα όπως με πήγαινε κι αυτή! Και αυτή στο τέλος, αφού αφαιρούσα και αφαιρούσα πράγματα από πάνω της, με πήγε στο να μείνει τελικά μόνο ο ξύλινος σκελετός της. Τα πάντα όλα ήταν κατεστραμμένα, σπασμένα και σκουριασμένα.
Εσωτερικό παλιάς πολυθρόνας.

Αφαίρεσα από πάνω της αμέτρητες πρόκες, βίδες και συρραπτικά, όλα σκουριασμένα που με πολύ δυσκολία βγήκαν από το ξύλο. Η μόνη λύση ήταν να κόψω στον ξυλουργό δύο ξύλα για την πλάτη και το κάθισμά της και να τα βιδώσω πάνω στον σκελετό της.
Ξύλο σε πλάτη και κάθησμα παλιάς πολυθρόνας.

Έκοψα αφρολέξ στα μέτρα του καθίσματος και της πλάτης, πιο λεπτό για την πλάτη και πιο χονδρό για το κάθισμα, και τα κόλλησα με μπόλικη ατλακόλ και λίγα συρραπτικά πάνω στα ξύλα.
Τα έντυσα επίσης με βάτα για να είναι πιο ομαλή η επαφή του υφάσματος πάνω στην πολυθρόνα.
Αφρολέξ και βάτα στην παλιά πολυθρόνα.

Επόμενο βήμα ήταν το ύφασμα για να την ντύσω και το διάλεξα βελούδο για να δώσω στην πολυθρόνα κάτι από την παλιά της πολυτέλεια. Το προηγούμενο ύφασμα που δεν φαινόταν καν το χρώμα του, ανακάλυψα σε σημεία που ήταν καλυμμένο με ξύλο, ότι ήταν ένα υπέροχο πράσινο βελούδινο ύφασμα και το φαντάστηκα εκείνη την εποχή, της δεκαετίας του 50 νομίζω, να στολίζει μαζί με άλλες πολυθρόνες προφανώς, το σαλόνι του κατόχου της...

Έκοψα λοιπόν το ύφασμα και έφτιαξα δύο θήκες που περάστηκαν στην πλάτη και το κάθισμα και που στερέωσα από το κάτω μέρος με συρραπτικά.
diy μεταμόρφωση παλιάς πολυθρόνας.

Το δύσκολο κομμάτι της πολυθρόνας είχε τελειώσει, δεν ήταν όμως ακόμα έτοιμη γιατί είχα ν' ασχοληθώ με τα πόδια και τα μπράτσα της που ήθελαν εξίσου αρκετή δουλειά.
Πρώτα έτριψα καλά με γυαλόχαρτο όλα τα ξύλα. Στις ενωσιές των ξύλων έβαλα κόλλα για να γίνουν πιο σταθερά και βοήθησα για τον ίδιο λόγο και με μπόλικα συρραπτικά.
Μετά πέρασα όλα τα ξύλα βερνίκι με χρώμα μαόνι και εκεί τελείωσαν όλες οι διαδικασίες για την μεταμόρφωση της πολυθρόνας.
Βάψιμο σκελετού πολυθρόνας με βερνίκι.

Το μόνο που έμενε για να ολοκληρωθεί αυτή η μεγάλη αλλαγή ήταν να ενώσω τον σκελετό της πολυθρόνας πάνω στα πόδια και να βιδώσω τα μπράτσα.
Αυτό ήταν! Μια καινούρια και αγνώριστη πολυθρόνα βρισκόταν μπροστά μου και η χαρά μου για αυτήν την μεταμόρφωση δεν περιγράφεται!
diy μεταμόρφωση πολυθρόνας.

Μικρές λεπτομέρειες ήταν τα κουμπώματα στις βίδες που υπήρχαν εκεί από την αρχή, τα οποία τα έβαψα με χρυσό σπρέι και τα κόλλησα ξανά στην θέση τους για να στολίσουν ακόμα περισσότερο την πολυθρόνα.
Μεταμόρφωσε μόνος σου μια παλιά πολυθρόνα.

Αυτήν την πολυθρόνα την αγάπησα και χάρηκα πολύ που ασχολήθηκα μαζί της παρ όλη την απογοήτευση που μου έδωσε στην αρχή με την εμφάνισή της. Λυπάμαι που θα την αποχωριστώ γιατί δεν την έφτιαξα για το δικό μου σπίτι αν και μου ταιριάζει πάρα πολύ και ευχαρίστως θα της έδινα μια γωνιά να την βλέπω και να την καμαρώνω!
Μεταμόρφωση παλιών επίπλων-οδηγίες.

Ακόμα την έχω στο ίδιο σημείο που την έστησα για να την φωτογραφίσω αλλά είμαι σίγουρη ότι στο σπίτι που θα πάει θα αγαπηθεί το ίδιο!
Οδηγίες για να μεταμορφώσεις μια πολυθρόνα.

Το συμπέρασμα σήμερα είναι ότι δεν πετάμε τίποτα παιδιά! Όλα τα έπιπλα μπορούν να μεταμορφωθούν ακόμα και τα πιο παλιά και να αποκτήσουν ξανά λίγο από την λάμψη που είχαν παλιότερα.
Πως να ανανεώσεις μια παλιά πολυθρόνα.

Υπάρχουν λύσεις για όλα τα έπιπλα και με αυτήν την πολυθρόνα κατάλαβα πολλά, όπως ότι αν δεν μπορείς να αντικαταστήσεις τις σούστες μπορείς να βάλεις ξύλο στην θέση τους, ότι με ένα καλό τρίψιμο και λίγο βάψιμο αμέσως το ξύλο αλλάζει όψη και ότι με ένα καλό ύφασμα, αν μιλάμε για καρέκλα, πολυθρόνα ή καναπέ, το έπιπλο γίνεται πραγματικά σαν καινούριο και μπορεί να αντέξει για πολλά χρόνια ακόμα!
Πως να μεταμορφώσεις μια παλιά πολυθρόνα.

Και μια τελευταία φωτογραφία με το πριν και το μετά για να δούμε από κοντά αυτήν την τεράστια αλλαγή!
Μεταμόρφωση πολυθρόνας πριν και μετά.

Πολλές ιδέες μπορείς να δεις με μεταμορφώσεις ή αλλαγής χρήσης των επίπλων γιατί αυτό είναι και το θέμα των Creative Bloggers για τον μήνα Φεβρουάριο!
Creative-Bloggers

Παρακάτω θα βρεις και όλα τα links για να μην χάσεις καμία ανάρτηση με τις μεταμορφώσεις επίπλων της ομάδας.


Θέλω να σε ενημερώσω ότι μια καινούρια ομάδα γεννήθηκε στο Facebook με πολύ αγάπη και μεράκι και αφορά όλα αυτά που ασχολούμαι εδώ και χρόνια και μοιράζομαι μαζί σου. Τις μεταμορφώσεις επίπλων και αντικειμένων, ιδέες και οικονομικές λύσεις για να αλλάξεις την διακόσμηση σε μια γωνιά του σπιτιού σου ή ακόμα και ολόκληρων δωματίων. Διάφορους τρόπους για να παίρνεις το παλιό και να το κάνεις καινούριο, να αλλάζεις χρήση σε ότι έχεις βαρεθεί και το άχρηστο να το κάνεις και πάλι όμορφο και χρήσιμο.
  "Φτιάξτο αλλιώς - Πριν & Μετά" λοιπόν και σε προσκαλώ να γίνεις μέλος αυτής της ομάδας για να μοιραστείς κι εσύ τις δικές σου μεταμορφώσεις ή να πάρεις άπειρες ιδέες που θα συναντήσεις στην ομάδα!

Καλή συνέχεια σε ότι κάνεις! Σε φιλώ♥


21 σχόλια

  1. κουκλα εγινεεεεεεεεεεεε .... το υφασμα που επελεξες του παει χαρμαααααααα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πόσο μου αρέσουν αυτα τα επιπλα με χαρακτήρα που ερχονται απο προηγούμενες δεκαετίες!
    Μια νέα, όμορφη ζωή την περιμένει!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμένα πολύ μου αρέσουν! Πήρε παράταση ζωής για αλλά τόσο χρόνια θέλω να ελπίζω! Ευχαριστώ πολύ Νίκη μου!

      Διαγραφή
  3. εγινε φανταστικη!! Μπραβο Λαμπρινη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν και κατεστραμμένη βρήκες μία εξαιρετική midcentury πολυθρόνα και της έδωσες ζωή για τουλάχιστον 50 χρόνια ακόμη. Τέλεια, επαγγελματική δουλειά από την αρχή μέχρι το τέλος. Εύγε Λαμπρινή μου !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό θέλω κι εγώ να πιστεύω, ότι θα αντέξει στον χρόνο πολλά χρόνια ακόμα! Ευχαριστώ πολύ Χριστίνα μου!

      Διαγραφή
  5. Το ξερα εγω, δεν τοξερα; Παλι μεγαλούργησες σανσαιν! Εξαιρετικη δουλεια και τυχερος αυτος που θα την παραλαβει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ήθελα να του την δώσω όταν την έφτιαξα! Χαχαχα είναι σε καλά χέρια όμως και χαίρομαι! Ευχαριστώ πολύ Νικολέτα μου!

      Διαγραφή
  6. Δεν το πιστεύω ότι ασχολήθηκες με τόσο "άχρηστη" πολυθρόνα!
    ΜΠΡΆΒΟ που το έκανες.
    Το αποτέλεσμα σε δικαίωσε.
    Δεν θα τολμούσα να το κάνω, ξεπερνάει τις ικανότητες μου😂😂
    Μακάρι να ήσουν πιο κοντά.
    Έχω αρκετά που χρειάζονται άμεση επέμβαση και διστάζω να καταπιαστώ.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ δεν το πίστευα όταν ξεκίνησα να την φτιάχνω και έβλεπα τα χάλια της! Όμως με πείσμα τα κατάφερα! Έτσι κι εσύ Ρένα μου, δεν έχεις τίποτα να φοβηθείς, τα καταφέρνεις μια χαρά με ότι καταπιάνεσαι! Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  7. Χαρα στην υπομονή σου θα πω.
    Θα μ είχε πιάσει απελπισία, αν την είχα πάρει απο τα σκουπίδια, στην αποκάλυψη.Τόσο καταστραμμένη κι ομως τόσο κούκλα!!!!Πόσο θα σ ε ευγνωμονεί Λαμπρινή μου!!
    Εγω ,αν ηταν δική μου(εχω μία παρομοιου στυλ που μου την είχαν χαρίσει κάποτε σε μια ανακαίνιση επίπλων μαζί με την αδελφή της) λόγω των αρχικών αποχρώσεων θα της έβαζα αυτό το ύφασμα που μοιάζει με παλιό τσουβάλι και μεταφορά εικόνας σε μαύρο. Η αλήθεια ειναι οτι δε τοχω βάλει κάπου στις δικές μου ανανεώσεις ,δε ταιριάζει και στο υφος του σπιτιού μου που ειναι κλασσικό,αλλά μ αρέσει σαν ιδέα
    Φιλιά πολλά χρυσοχέρα μου,θαυμάστριά σου σταθερή στο χρόνο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη μου Χαρά, σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο σου και χαίρομαι για την καινούρια ιδέα που μου προτείνεις! Απελπισία με έπιασε κι εμένα όταν άρχισα να την σκαλίζω αλλά με ξέρεις, έχω ένα πείσμα το παλιό να το κάνω καινούριο που δεν θα την παρατουσα με τίποτα! Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  8. Μια ίδια σκέψη με την δική σου την κάνω και εγω όταν περνώ απο σκουπιδότοπους...ομως για να πω την αλήθεια έμεινα με ανοιχτό το στόμα από την μεταμόρφωση της ..έκανες καταπληκτική δουλειά.. ούτε στον ύπνο της η πολυθρόνα..έτσι που άλλαξε... το να δίνουμε δεύτερες ευκαιρίες στα παλιά πράγματα είναι από αυτά που σε κλάνουν χαρούμενη..
    Να περνάς όμορφα με ότι κάνεις καλο μήνα να έχεις...φιλιάαα!!!😊

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρουλα μου χαίρομαι πολύ για το σχόλιο σου! Μακάρι να έβρισκα πιο συχνά έπιπλα στα σκουπίδια! Θα τα μάζευα όλα! Είναι μεγάλη η χαρά της μεταμόρφωσης, να βλέπεις να αλλάζουν εμφάνιση και να αντέχουν ακόμα περισσότερο στον χρόνο! Σε ευχαριστώ πολύ, πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Μπορεί να απαιτεί πολλή δουλειά μια τέτοια μεταμόρφωση αλλά πραγματικά αξίζει τον κόπο!!
    Λαμπρινή είσαι αστέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το αποτέλεσμα με δικαίωσε Ελένη μου! Είχε αρκετή δουλειά και την πάλευα μέρες! Ευχαριστώ πολύ πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Γεια σας, η πίστωση μεταξύ ατόμων είναι μια οικονομική συναλλαγή που συνίσταται στο δανεισμό χρημάτων απευθείας από άτομα χωρίς την παρέμβαση τράπεζας. Τις περισσότερες φορές, γίνεται σε οικογενειακό ή φιλικό περιβάλλον. Αλλά πρόσφατα μπορείτε να δανειστείτε από έναν ξένο. Είμαι πρόθυμος να προσφέρω δάνεια σε οποιονδήποτε έχει τη δυνατότητα να το αποπληρώσει χωρίς ανησυχίες. Θα ανυπομονώ να ασχοληθώ μαζί σας εάν χρειάζεστε σοβαρά πίστωση και εάν είναι καλή θέληση.

    E-mail: ( simondurochefort@gmail.com )
    Viber ή Whatsapp: +33752366330

    ΑπάντησηΔιαγραφή