Πως να φτιάξεις ένα δίσκο με ψηφίδες

Αναλυτικές οδηγίες για να φτιάξεις-μεταμορφώσεις έναν παλιό δίσκο σερβιρίσματος με την τεχνική του ψηφιδωτού.

Όταν σας έδειξα τις κουρτίνες από λινάτσα που έφτιαξα για το μπαλκόνι μου και βλέποντας κι εγώ τις φωτογραφίες, ήξερα πως πολλά πράγματα μου λείπουν ακόμα για να ολοκληρωθεί το σκηνικό αλλά και για την καθημερινότητα μας εκεί. Είχα στο μυαλό μου διαφορά πρότζεκτ που ήθελα να τελειώσω για να σας το δείξω ολοκληρωμένο με όλα του τα διακοσμητικά όμως ο χρόνος... Αχ αυτός ο χρόνος που δεν τον προλαβαίνουμε και πάντα αυτός τρέχει πιο γρήγορα από εμάς! 
 Μέσα σε αυτά τα πρότζεκτ ήταν και ο δίσκος που θα σας δείξω σήμερα όμως η αφορμή για να επιταχύνω την κατασκευή του ήταν απρόσμενη και συνάμα πολύ ευχάριστη! 

Φτιάξε ένα δίσκο με ψηφίδες.

Δέχτηκα με μεγάλη χαρά την πρόσκληση να συμμετέχω στην ομάδα των Creative bloggers, μια ομάδα από επτά Ελληνίδες δημιουργούς και bloggers, όπου η καθεμία αναλαμβάνει από μια κατασκευή με ένα κοινό για όλες θέμα και να το παρουσιάζει την πρώτη εβδομάδα του κάθε μήνα! Αυτές οι προκλήσεις δεν με αφήνουν ποτέ αδιάφορη και έτσι είμαι κι εγώ από εδώ και πέρα μέλος αυτής της δημιουργικής ομάδας, με την πρώτη μου κατασκευή, έναν δίσκο φτιαγμένο με ψηφίδες!

creative bloggers καλοκαίρι

"Το μπλε της θάλασσας μου πάει..." λοιπόν και αυτό το θέμα δεν θα μπορούσε καλύτερα να ταιριάξει με το μπαλκόνι μου! Έχοντας την θάλασσα μπροστά μου και περνώντας πολλές ώρες σε αυτό, ένας διακοσμητικός δίσκος στα χρώματα του μπλε, μου πάει πολύ! 

 Για τον φτιάξουμε θα χρειαστούμε τα εξής υλικά : 
* Έναν παλιό δίσκο ή μια πιατέλα αρκεί να έχει ένα σχετικό βάθος. 
* Δυνατή κόλλα. 
* Ψηφίδες. 
* Στόκος για αρμούς. 
* Ριπολίνη μπογιά σε ότι χρώμα μας αρέσει.
* Πινέλο, σπάτουλα, γυαλόχαρτο και σφουγγάρι. 
* 2 πόμολα. 

Πως να φτιάξεις έναν δίσκο με ψηφίδες.

 Ξεκινώντας θα πρέπει να τρίψουμε με το γυαλόχαρτο λίγο τον δίσκο μας για να είμαστε πιο σίγουροι ότι θα "κάτσει" καλά το χρώμα και μετά η κόλλα.
 Ύστερα θα βάψουμε το αντικείμενο μας 2 ή 3 χέρια, όσο χρειάζεται. Δεν έχει νόημα να το βάψουμε κι εκεί που θα κολλήσουμε τις ψηφίδες, οπότε το αποφεύγουμε. 
Φτιάξε ένα δίσκο με ψηφίδες.

Θέλουμε μια κόλλα δυνατή κι εγώ είχα αυτήν που σας δείχνω.
Κολλάμε τις ψηφίδες με δυνατή κόλλα.

 Είναι κόλλα που εφαρμόζεται με ειδικό πιστόλι και κόλλησα τις ψηφίδες μία μία πάνω στον δίσκο. Εδώ να κάνω δύο σημειώσεις. Πριν ξεκινήσετε το κόλλημα, βοηθάει πολύ να έχετε βρει από πριν το σχέδιο και με ποια σειρά θα τις κολλήσετε. Φωτογραφίστε το κι έτσι με οδηγό την φωτογραφία σας, θα κολλήσετε τις ψηφίδες με μεγάλη σιγουριά. Επίσης, η κόλλα πλακιδίων όπου συνήθως κολλούνται οι ψηφίδες, δεν κάνει αν η επιφάνεια σας είναι μεταλλική όπως η δική μου. Το δοκίμασα αρχικά και όταν στέγνωσε μου το ξεκόλλησε σαν να ήταν καλούπι. Η κόλλα πλακιδίων είναι ιδανική για επιφάνειες όπως τσιμέντο. Προτιμήστε λοιπόν μια πολύ δυνατή κόλλα για σίγουρα αποτελέσματα!
Οδηγίες για να φτιάξεις δίσκο με ψηφίδες.

 Θα αφήσουμε να στεγνώσει εντελώς η κόλλα πριν στοκάρουμε. Για το στοκάρισμα θα προσθέσουμε λίγη σκόνη σε ένα μπολ και θα ανακατέψουμε πολύ καλά με λίγο νερό. Θέλουμε να έχουμε ένα μείγμα σαν παχύρρευστη κρέμα. Με την σπάτουλα, θα περάσουμε στόκο σε όλη την επιφάνεια με τις ψηφίδες μέχρι να καλυφθούν πολύ καλά οι αρμοί.
Πως να φτιάξεις ψηφιδωτό.

 Θα αφήσουμε λίγη ώρα τον στόκο να τραβήξει και μετά με ένα βρεγμένο σφουγγάρι θα καθαρίσουμε την περίσσια ποσότητα στόκου που έχει καθίσει στις ψηφίδες. Θα χρειαστεί μια ολόκληρη μέρα για να είμαστε σίγουροι ότι έχει στεγνώσει πολύ καλά το στοκάρισμα.
Στοκάρουμε το ψηφιδωτό.

 Την επόμενη μέρα με ένα πολύ λεπτό γυαλόχαρτο θα τρίψουμε όλη την επιφάνεια του δίσκου για να φύγουν όλες οι περιττές σκόνες και να γυαλίσει η κατασκευή μας. Εγώ έχω πάρει ένα 
γυαλόχαρτο-σφουγγάρι που το χρησιμοποιώ πολύ συχνά ακόμα και στην κουζίνα μου για τα άλατα ή άλλες δύσκολες βρομιές! Θα το βρείτε στα χρωματοπωλεία. 
Περνάμε με γυαλόχαρτο το ψηφιδωτό.

 Τέλος, βρήκα δύο όμορφα πόμολα που μοιάζουν με χερούλια, έκανα τις τρύπες και τα στερέωσα με βίδες πάνω στην πιατέλα για να μοιάζει με δίσκος. Αυτό εσείς μπορείτε να το κάνετε από την αρχή και θα ήταν καλύτερα βέβαια για να αποφύγετε κανένα ατύχημα,απλά εγώ βιαζόμουν να φτιάξω τον δίσκο και δεν είχα αγοράσει ακόμα τα πόμολα!!! Ναι, γίνονται και αυτά! 
Φτιάξε ψηφιδωτό δίσκο.

 Αυτό ήταν! Έγινε μια πολύ καλή μεταμόρφωση πάνω σε ένα απλό και άχρηστο για εμένα δισκάκι.
Οδηγίες για να φτιάξεις ψηφιδωτό.

 Τις λατρεύω αυτές τις μεταμορφώσεις που δεν θυμίζουν σε τίποτα το πριν, που παίρνεις ένα αντικείμενο που δεν σου χρειάζεται στην ουσία αλλά με τα χέρια σου το κάνεις να έχει νόημα και θέση στο σπίτι σου!
Καλοκαιρινός δίσκος με ψηφίδες.

 Τα ψηφιδωτά είναι μεγάλο κόλλημα αν τα αρχίσεις και τους καταλαβαίνω αυτούς που ασχολούνται με αυτό το αντικείμενο. 
Φτιάξε μόνος σου ψηφιδωτό.

Οι δικές μου ψηφίδες είναι οι πιο απλές που υπάρχουν όμως στο εμπόριο η γκάμα τους είναι τεράστια και θέλεις να τις δοκιμάσεις όλες! 
Ψηφιδωτός δίσκος κατασκευή.

 Τις ίδιες είχα χρησιμοποιήσει και στην μεταμόρφωση τραπεζιού που είχα φτιάξει πριν από χρόνια. 
Οδηγίες κατασκευής ψηφιδωτού.

 Ακολουθήστε τις οδηγίες μου και μεταμορφώστε και τους δικούς σας δίσκους. Σίγουρα θα έχετε κάποιον παλιό που δεν χρειάζεστε ή που έχετε βαρεθεί .
Κατασκευή ψηφιδωτού.

 Το ψηφιδωτό ή μωσαϊκό, όπως θέλετε το λέτε, είναι μια πολύ ωραία ασχολία για τις ελεύθερες ώρες σας. Ειδικά τώρα το καλοκαίρι στις παραλίες που θα βρεθείτε, μαζέψτε πετρούλες ίδιου μεγέθους ή γυαλάκια της θάλασσας! Μπορείτε και μ' αυτά να φτιάξετε ψηφιδωτό και να αξιοποιήσετε με τον καλύτερο τρόπο τα αναμνηστικά του καλοκαιριού!
Καλοκαίρι στο μπαλκόνι.

 Αυτή ήταν η δική μου κατασκευή γι' αυτόν τον μήνα και από Σεπτέμβρη η ομάδα των Creative Bloggers θα είναι δυναμικά ξανά μαζί σας, με πολλές ιδέες για κατασκευές που όλοι μπορείτε να δημιουργήσετε, για να διακοσμήσετε και να ομορφύνετε το σπίτι σας!

~~Βρείτε μας στην ομάδα μας στο Facebook "Φτιάξτο αλλιώς-Πριν & Μετά" για να μοιράζεστε μαζί μας και τις δικές σας δημιουργίες για οτιδήποτε έχετε μεταμορφώσει από τα πιο απλά αντικείμενα μέχρι ολόκληρα δωμάτια!~~

Μη ξεχάσετε αύριο να επισκεφτείτε την Ελεάνα από το blog  Μy home my memories και για να μην χάσετε καμία ανάρτηση των Creative Bloggers ακολουθήστε τα παρακάτω links 

-Ρία από La creme
-Χριστίνα από Art Decoration & Crafting
-Κατερίνα και Λένα από VioletMimosa
-Ζωγραφιά από Bisozozo
-Κική από Creative Moments
-Λαμπρινή από Λαμπρούκα
-Ελεάνα από My home My memories

Καλά να περνάτε,σας φιλώ ♥


11 σχόλια

  1. πανεμορφο εγινε!!! και πολυ καλοκαιρινο!! μπραβο Λαμπρινη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. φανταστικοοοοοοοο τελειοοοοοοοοο θελω κ γω!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εντυπωσιακή αλλαγή! Τέλειο έγινε μπράβο!! Πανέμορφες οι φωτογραφίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έχει γίνει πάρα πολύ όμορφα! τα δε χερούλια είναι εντυπωσιακά! ούτε που θα το σκεφτόμουν πως θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν έτσι! well done!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ελληνικό καλοκαίρι!!! Αυτό μου θυμίζει και ο δίσκος και οι φωτογραφίες! Τέλεια μεταμόρφωση, δεν χρειάζεται να τονίσω πόσο αγαπώ αυτού του είδους τις μεταμορφώσεις το ξέρεις καλά. Οι φωτογραφίες σου όπως πάντα εξαιρετικές! Καλώς όρισες Λαμπρινή μου στην ομάδα μας, είμαι πολύ χαρούμενη που αυτό το δημιουργικό ταξίδι θα το κάνουμε παρέα. Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πάρα πολύ ωραίο αποτέλεσμα, καλοκαιρινό και αναλυτικότατη περιγραφή!! Μπράβο για όλα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Παρα πολυ ωραιο και καλοκαιρινο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημέρα Λαμπρινή! Τέλειος έγινε ο δίσκος, πανέμορφος!! Ό,τι φτιάχνεις το κάνεις υπέροχο! Γεια στα χέρια σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλως όρισες Λαμπρινή στην ομαδα μας!! Υπέροχος ο δίσκος, σουπερ καλοκαιρινός και δελεαστικοτατες οι "μαργαρίτες" στις φωτογραφίες! Καλο καλοκαιρι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. I enjoyed over read your blog post.
    Your blog have nice information, I got good idea from this amazing blog.
    I am always searching like this type blog post. I hope I will see again…
    หนังออนไลน์

    ΑπάντησηΔιαγραφή