Κατασκευή χιονονιφάδας με βόρακα και σύρμα πίπας

 Φτιάξτε χιονονιφάδες σαν αληθινές, με συρματάκια πίπας και βόρακα, για να διακοσμήσετε το χριστουγεννιάτικο δέντρο σας.

 Σήμερα θα κάνουμε χημεία...μην φανταστείτε πολλά πράγματα δεν είμαι ειδική, αλλά να... Μόλις δω κάτι καινούριο και μου τραβήξει την προσοχή τρελαίνομαι. Το πιάνω απ' την αρχή και μέχρι να το πετύχω και να το τελειοποιήσω δεν ησυχάζω.
Έτσι, με πολλές φωτογραφίες και πληροφορίες θα σας δείξω πως να φτιάξετε κι εσείς λαμπερές χιονονιφάδες, κρυστάλλινες, παγωμένες που θα λαμπυρίζουν στο χριστουγεννιάτικο δέντρο σας ανάμεσα στα φωτάκια!
Κατασκευή χινονιφάδας με σύρμα πίπας και βόρακα.

Πάμε να δούμε τι υλικά θα χρειαστούμε. Πρώτο και βασικό υλικό μας είναι ο βόρακας. Τι είναι αυτό? Είναι ένα λευκό ορυκτό στοιχείο το οποίο συλλέγεται από αλμυρές λίμνες την περίοδο της ξηρασίας. Εμείς θα το βρούμε στο φαρμακείο σε μορφή σκόνης και είναι πολύ οικονομικό.
Χιονονιφάδα με σύρμα πίπας και βόρακα.

Θα χρειαστούμε επίσης:
Γυάλινα βάζα, συρματάκια πίπας ότι χρώμα θέλετε (προτιμήστε ιδιαίτερα το λευκό), κλωστή ή λεπτή κορδελίτσα για το κρέμασμα και χρώματα ζαχαροπλαστικής.

Αρχικά θα φτιάξουμε με τα συρματάκια το σχέδιο της χιονονιφάδας που θέλουμε. Ένα σύρμα, μια χιονονιφάδα. Κόψτε όπου θέλετε, πιάστε τα όλα μαζί και μετά περιστρέψτε τα δυο-τρεις φορές στο κέντρο τους. Να δύο δείγματα.
Φτιάχνουμε χιονονιφάδες με συρματάκια πίπας.

Φτιάχνουμε χιονονιφάδα με σύρματα πίπας.

Θα δέσουμε στην κορυφή της χιονονιφάδας ένα κομμάτι κλωστή και θα την δέσουμε σ' ένα καλαμάκι. Πρώτα απ' όλα πρέπει να μετρήσουμε σε πιο ύψος του βάζου θα κρεμάσουμε την χιονονιφάδα. Πρέπει να χωράει στο βάζο, να έχει περιθώριο να βγει όταν θα έχει κρυσταλλώσει γιατί θα μεγαλώσει σε όγκο και δεν θα πρέπει να ακουμπάει στα τοιχώματα του βάζου. Κάντε διάφορες δοκιμές μέχρι να πετύχετε αυτό που πρέπει, όπως στη φωτογραφία.
Φτιάχνουμε χιονονιφάδες σαν αληθινές.

Μετά θα γεμίσουμε το βάζο με καυτό νερό. Θέλουμε για κάθε ποτήρι νερού, τρεις κουταλιές της σούπας βόρακα. Το βάζο της φωτογραφίας πήρε δύο ποτήρια νερό, οπότε έξι κουταλιές βόρακα.
Αυτή η δοσολογία είναι και η πιο σωστή. Δοκίμασα με λιγότερη ποσότητα βόρακα και το αποτέλεσμα δεν ήταν αυτό της πρώτης φωτογραφίας. Ναι μεν κρυστάλλωσε η χιονονιφάδα αλλά δεν γέμισε ολόκληρη ή έκανε μεγάλους κρυστάλλους σε μερικά σημεία.
Κάθε κουταλιά βόρακα που θα ρίχνουμε στο νερό θα πρέπει να την ανακατεύουμε πολύ καλά. Σ' αυτό το σημείο μπορούμε αν θέλουμε να χρωματίσουμε το νερό για να πάρει χρώμα η χιονονιφάδα μας. Η διαφορά θα είναι μικρή και μόνο σε λευκό συρματάκι θα φανεί. Αν τις θέλετε έντονα χρωματισμένες, καλύτερα να βάλετε χρωματιστό συρματάκι πίπας.
Χιονονιφάδα με συρματάκια πίπας.

Ανακατεύουμε καλά και αφήνουμε να σταθεί λίγα λεπτά. Αυτό το βήμα είναι σημαντικό γιατί πρέπει να κατακάτσει αυτό το σύννεφο που θα δημιουργηθεί μέσα στο νερό. Αν δεν κάτσει καλά και βάλουμε μέσα την χιονονιφάδα, αυτό το σύννεφο θα κάτσει πάνω στο συρματάκι και δεν θα κρυσταλλώσει ποτέ ή ελάχιστα στην τελική.
Πως να φτιάξεις χιονονιφάδες.

Βάζουμε την χιονονιφάδα μας στο βάζο και αυτό ήταν! Το πείραμα ξεκινά!! Είναι μαγικό, είναι απίστευτο αυτό που θα δείτε να συμβαίνει μέσα στο βάζο! Δεν θα γίνει αμέσως, θέλει μερικές ώρες αλλά θα συμβεί. Από το πρωί μέχρι το απόγευμα ή όλη νύχτα. Μετά τις 24 ώρες δεν έχει τίποτα άλλο να αλλάξει, ότι είναι να γίνει θα γίνει μέσα στο χρονικό όριο που σας δίνω.
Φτιάχνουμε χιονονιφάδες σαν αληθινές.

Δείτε το αποτέλεσμα! Το σύρμα πίπας που βάλαμε στο βάζο με την μορφή της χιονονιφάδας, θα γεμίσει κρυστάλλους, θα μοιάζει σαν μια αληθινή, παγωμένη χιονονιφάδα!
Οδηγίες για να φτιάξεις χιονονιφάδες.

Δείτε ένα ακόμα δείγμα στο οποίο δημιουργήθηκαν μεγάλα κομμάτια κρυστάλλου όταν δεν είχα αφήσει να κάτσει καλά η σκόνη και ίσως είχα βάλει λιγότερη ποσότητα βόρακα.
Φτιάξε χιονονιφάδες σαν αληθινές.

Πως να φτιάξεις χιονονιφάδες με βόρακα.

Όταν ολοκληρώσετε όλη τη διαδικασία, βγάλτε τις χιονονιφάδες από το βάζο και ακουμπήστε τις σε μια πετσέτα μέχρι να στεγνώσουν, δεν θα πάρει πολύ χρόνο αυτό. Τώρα είναι έτοιμες να τις κρεμάσετε στο χριστουγεννιάτικο δέντρο σας ή μόνες τους σε κλαδιά, όπου θέλετε!
Πως να φτιάξεις χριστουγεννιάτικες χιονονιφάδες με βόρακα.

Να σας πω ακόμα ότι το ίδιο νερό δεν μπορείτε να το ξανά χρησιμοποιήσετε για να φτιάξετε κι άλλες χιονονιφάδες γιατί δεν θα πετύχει. Να μην αφήσετε τα παιδιά να συμμετέχουν σε αυτό για να μην εισπνεύσουν την σκόνη (κι εσείς με προσοχή επίσης) αλλά αφήστε τα να παρακολουθήσουν όλο αυτό που θα δημιουργηθεί σαν πείραμα. Θα ξετρελαθούν!
Τέλος, όταν αδειάσετε το νερό από το βάζο με προσοχή, το πιο πιθανό είναι να έχουν μείνει κρύσταλλοι και στα τοιχώματα του βάζου. Αυτό θα μπορούσε να γίνει ένα τέλειο χριστουγεννιάτικο κηροπήγιο-φανάρι με ρεσό. Η παρακάτω φωτογραφία είναι αποκαλυπτική...ετοιμάζω τα γενέθλια της Στεφανίας και βρίσκομαι σε πλήρη δημιουργικότητα!!!
Διακόσμηση πάρτι frozen.

(Δείτε το πάρτι Frozen της Στεφανίας)
Καλή συνέχεια με πολλές χιονονιφάδες και ότι απορίες έχετε μη διστάσετε να με ρωτήσετε!
Σας φιλώ ♥


27 σχόλια

  1. Λαμπρινή μου καλημέρα
    Πάντα έχεις να μας δείξεις κάτι πρωτοποριακό.
    Ενθουσιάστηκα με τούτη την μαγική κατασκευή σου και θα την δοκιμάσω!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. παρα πολυ ομορφο. θαλεια κεφαλονια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΤΕΛΕΙΟ!!! Το είχα δει που το εκαναν στο εξωτερικο και σκεφτόμουν πως θα γίνει.. Νομιζω οτι θα το αφήσω λιγο να μεγαλώσει ο Νικόλας!! Αλλα εντυπωσιακο!! καλημερα Λαμπρινη μου!! πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι μαγικά κάνεις πάλι;;;
    Σίγουρα θα ξετρελαθούν τα παιδιά, εδω έχω χαζέψει εγώ και κοιτάω με μάτια ορθάνοιχτα!
    Ευχαριστούμε πολύ!!!
    Φιλιάα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. τέλειο!!!!!! και οι χιονονιφάδες και το κρυσταλλωμένο βάζο!!! Κάπου έχω βόρακα....αλλά που, οέοοοοο???? σ' ευχαριστούμε πολύ για την πρωτότυπη ιδέα!!
    καλή σου μέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καταπληκτικό!!!!!! Ελπίζω να μπορέσω να κάνω κ εγώ μερικές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μπράβο σου Λαμπρινή! Έγιναν υπέροχες οι χιονονυφάδες σου! Σε ευχαριστούμε για τις λεπτομέρειες στην κατασκευή και τα tips!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καταπληκτικό! Θα το δοκιμάσω!! Ευχαριστούμε πολύ! Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Διδακτορικό στη χημεία σου πρέπει με βαθμό 20 άριστα.Υπέροχο αποτέλεσμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Θα το δοκιμάσω γιατί φαίνεται τέλειο!!!!! Πολλες καλημέρες και καλές προετοιμασίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τρελαίνομαι!!!! Το είχα δει στο πίντερεστ και δεν ήξερα τι είναι. Βόρακας; Φυσικά περισσότερο έχω ενθουσιαστεί γιατί το πάρτυ σας θα είναι φοβερό! Τυχερές οι κόρες σου! Αχ θα με καλέσετε,χεχε!!!! Μεγάλο φιλί γιατί έχω κέφια και είσαι φοβερή! Κάλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τέλειο!!!! Είχα πάρει βόρακα πριν κάτι μήνες για να κάνω απορρυπαντικό αλλά δεν έκανα οπότε μάλλον θα δοκιμάσω τις χιονονυφάδες σου. Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τελικά είναι πραγματικά εντυπωσιακό το αποτέλεσμα!! Το είχα δει αλλά δεν ήμουν και σίγουρη.. Αν και με έβαλες στην πρίζα να το κάνω περισσότερο για τους κρυστάλλους που μένουν στο βάζο...;) Τέλεια τα άσπρα στολίδια σας Λαμπρινή μου!! Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ούτε το έχω ξαναδεί, ούτε ξανακούσει! Πρώτη φορά το είδα τώρα στην ανάρτησή σου Λαμπρινή μου...καλά για το υλικό ούτε λέξη, βόρακας!!!???Φοβερό, πρωτοποριακό, φανταστικό, τι άλλο να πω! Είσαι καταπληκτική! φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μαγικό! Και σίγουρα δένει απόλυτα με την Ελσα (frozen) στην τελευταια φωτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  16. απλά καταπληκτικό !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ομορφια μου εσυ ετοιμη η αναρτηση http://starsandicicles.blogspot.gr/2014/11/blog-post_62.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλησπέρα Λαμπρινή μπαίνω στο σπιτάκι σου πρώτη μου φορά!!!!Εγώ δεν έχω δικό μου σπιτάκι αλλά έχω ακούσει πολύ όμορφα σχόλια για σένα!!!Πολύ όμορφη η ιδέα και η περιγραφή σου τέλειες οι χιονονιφάδες σου και επιτέλους έμαθα από που μπορώ να αγοράσω βόρακα!!!Καλές γιορτές Λαμπρινή μου και χάρηκα πολύ που σε γνώρισα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Παρα πολύ ωραίο μου βάζεις ιδέες , εφτιαξα φυσικά και τα διακοσμητικα απο σόδα ευχαριστούμε πολύ και είναι υπεροχα θα τα αναρτήσω στο μπλογκοσπιτάκι μου περασε να τα δεις
    και όσο για το Ψυχρά και ανάποδα το έχω και εγώ παραγγελία για το τέλος του μήνα τα 7α γενεθλια της μικρής μου πολύχρονο το κοριτσάκι σου καθώς και να χαίρεσε και τα υπόλοιπα σου κορίτσια
    απο: xiotiko.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλησπέρα!! Πολύ όμορφη και πρωτότυπη κατασκευή!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ουάου, έχω εντυπωσιαστεί. Δεν ήξερα καν την ύπαρξη αυτού του υλικού. Το αποτέλεσμα που βγήκε είνα φοβερό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλή σας ημέρα!!! Εχώ δύο απορίες και θα ήθελα να ρωτήσω, 1ο μπορούμε να βάλουμε και παραπάνω από μία χιονονιφάδα αν την χωράει το βάζο; και 2ο μόνο σε γυάλινο σκεύος μπορούμε ή και σε πλαστικό ή μεταλικό; Ρωτάω γιατί έφτιαξα μία χιονονιφάδα που δεν χωράει σε κανένα μου βάζο και είναι κρίμα να μην γίνει με κρυστάλλους! Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Αγγελική!Νομίζω δεν θα πετύχει αν βάλεις περισσότερες από μία χιονονιφάδες στο βάζο.Πιστεύω όμως ότι μπορεί το βάζο ή το δοχείο,να είναι και από άλλο υλικό όπως πλαστικό.Κάνε μερικές δοκιμές και πες μου κι εμένα γιατί πέρα από αυτά που σας έδειξα δεν έχω δοκιμάσει κάτι άλλο.Καλή επιτυχία!

      Διαγραφή
  23. ...πολύ όμορφα ...αλήθεια δεν μπορούμε ν αφήσουμε τις χιονονυφαδες μέσα στο βάζο ;;;και αν ναι ..φαντάζομαι χωρίς το υγρό...έχω πολλά βάζα και θα μου άρεσε να τα φτιάξω έτσι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Στέλλα!Μπορείς να τις αφήσεις μεσα στο βάζο όπως δείχνω και στην γυάλα στην τελευταία φωτογραφία.Χωρίς νερό βέβαια γιατί δεν έχει νόημα έτσι κι αλλιώς!Ότι είναι να γίνει με τον βόρακα θα γίνει μέσα σε μια μέρα,τόσο θέλουν οι κρύσταλλοι για να δημιουργηθούν.Πολλά βαζάκια στην σειρά με χιονονιφάδες,θα είναι ένα φανταστικό διακοσμητικό!Να το κάνεις!!Καλές γιορτές!

      Διαγραφή